نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی


در طول چند سال اخیر، جهان بر انفجار تکنولوژی اینترنت و رشد سریع برنامه‌های بر پایة نظیر‌به‌نظیر شهادت می‌دهد. طبیعت باز شبکه‌های نظیر‌به‌نظیر و مدیریت غیر مرکزی منابع این برنامه‌ها را برای استفاده بصورت کاملاً مستقل انعطاف‌پذیر می‌سازد. در نتیجه به نظیرها اجازه می‌دهد که بدون آنکه هویت واقعی آنها فاش شود به طور آزادانه در شبکه شرکت کنند و یا از آن جدا‌ شوند. در حالیکه این مسئله به عنوان یکی از ویژگیهای برجسته یک شبکه نظیر‌به‌نظیر می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، بطور مشابه می‌تواند به عنوان یک ساختار آسیب پذیریهای ذاتی در این شبکه‌ها نمایان شود که مسائل جدیدی را در رابطه با اعتماد نظیر‌ها و امنیت فراهم می‌کند. تهدید برای امنیت پایگاه داده که باعث آسیب‌پذیری ذاتی در محصولات و شبکه می‌شود وسعت پیدا خواهد کرد. هنگامی‌که پیاده سازی پایگاه داده در یک شبکه نظیر‌به‌نظیر ملاحظه شود. در حالی که ، این موضوع برای مسائل امنیتی وابسته به شبکه‌های نظیر‌به‌نظیر قابل بحث است. به همان اندازه برای بحث در مورد مسائل امنیتی وابسته به پایگاه داده‌های بکار رفته در شبکه‌های نظیر‌به‌نظیر حیاتی است.

روند رو به رشدی برای استفاده از شبکه‌های نظیر‌به‌نظیر در اهداف مختلف تجاری و جهت انجام کارهای کامپیوتری بصورت وجود دارد و بنابراین نیاز به تحلیل مسائل امنیتی اهمیت بیشتری را دریافت می‌کند. موضوع تکنولوژی enterprise نظیر‌به‌نظیر در حال رشد است و بیش از وقت معین از نظر صاحب نظران دلالت می‌دهد که داده‌های توزیع شده در میان شبکه‌های نظیر‌به‌نظیر انتشار می‌یابند و آنها در PCها و سایر وسایل محاسباتی در جاهای مختلف ذخیره می‌شوند. همچنین اسنادی در مورد شرکتهایی وجود دارد که در مورد اشتراک مشخصه‌های نظیر‌به‌نظیر و شبکه‌های مشتری/خدمتگزار می‌اندیشند. برای شرکتها غیر معمول نیست که اطلاعات سیاستهای امنیتی قوی نداشته باشند. در واقع آنها از پایگاه داده‌های ساکن در سرورهای شعبه‌ای ادارات در مکانهای مختلف بدون مدیریت مرکزی استفاده می‌کنند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی