نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی

۵۹۸ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

الگوریتم های متراکم سازی

فایلهای قبل از چاپ اغلب بزرگ هستند .بنابر این ، این یک امر منطقی است که داده اغلب فشرده شده است . تعداد کاملاً کمی الگوریتم وجود دارد که بتواند هم برای نوشتار و هم برای تصاویر استفاده کرد . یک دانش ابتدایی درباره اینکه چگونه الگوریتم های متفاوت کار می کنند می تواند ارزنده باشد . این اوراق یک دید کلی از الگوریتم های تراکم سازی گوناگون که در صنعت پیش چاپ استفاده می شود ارائه خواهد کرد . آن به هیچ وجه یک دید کلی کامل از همه الگوریتم های موجود نیست .

انواع تراکم سازی ملاک عبارتند از :

متراکم سازی CCITT ‌ گروه ۳ و ۴ ( هم اکنون در حال ساخت )

  • متراکم سازی Flate / deflate

  • متراکم سازی JPEG

  • متراکم سازی LZW

  • متراکم RLE

انواع الگوریتم های متراکم سازی

الگوریتم های بالا می توانند به ۲ بخش جداگانه تقسیم شوند آنها یا بی فایده هستند و یا بافایده .

الگوریتم های بی ضرر محتوای یک فایل را تغییر نمی دهند .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۱۴

دو جنبه از XSL : تبدیلات XSL و اشیاء قالب بندی XSL

XSL، در واقع دارای دو راستا می باشد، تبدیلات XSL یا XSLT (نگارش ۱٫۰ که یک معرفی W3C است و نگارش ۱٫۱ که ارائه شده است) و اشیاء قالب بندی XSL یا XSLFO. هر کدام هنگامی که واردکار با داده های XML می شوند، برای انجام وظایف متفاوتی طراحی می شوند.

XSLT اجازه می دهد محتوای XML را بگیریم و به هر شکل دیگری تغییر دهیم، ممکن است آن شکل دیگر، یک صفحة XTML یک فایل متنی یا حتی یک سند XML دیگر باشد. می توانیم محتوایی که می خواهیم نمایش داده شود را انتخاب کنیم و محتوا را اضافه کنیم یا حتی محتوایی را که آنجا وجود دارد اجرا کنیم. XSLT با تبدیل XML به HTML و افزودن اطلاعات شیوه CSS عمل می کند بلکه اساس آن CSS است و اساساً از همان صفحات و مقادیر استفاده می کند. در این صورت چه نیازی به آن داریم؟ چرا منحصراً از CSS استفاده نکنیم؟ یکی از نکات قوت XML، این است که می توان در محیطهای مختلف از آن استفاده کرد، نه تنها در مرورگر. به همین دلیل است خود را در موقعیتی ببینید که محیط کاری شما، کد XML را می شناسد ولی از HTML که در برگیرندة اطلاعات شیوه است یا به آن مراجعه می کند، چیزی متوجه نمی شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۰۶

Bios

بطور کلی ios B به ورودی و خروجی مربوط می شود ، Bios شامل راه اندازها یا رابطهای نرم افزاری برای ۵ ابزار سخت افزاری زیر می باشد : کنسول ( صفحه کلید و صفحه نمایش ) ، یک چاپگر عمومی ، ابزار کمکی ( پورت سری ) ، ساعت کامپیوتر و ابزار دیسک راه انداز . بخشی از Bios توسط سازندگان کامپیوتر در داخل هر کامپیوتر قرار داده می شود . این قسمت Bios بخش مقیم نام دارد که Bios Ram هم نامیده می شود چون در تراشه های حافظه فقط خواندنی قرار گرفته که در برد سیستم کامپیوتر جا می گیرد . Bios Ram به عنوان یک رابط با سخت افزار کامپیوتر عمل می کند که در آن ابزارهای سخت افزاری نصب شده و کامپیوتر را کنترل می کند ، همچنین یک رابط استاندارد شده با نرم افزار را ارائه می دهد . دومین بخش Bios غیر مقیم است که در هنگام راه اندازی کامپیوتر از روی دیسک به داخل حافظه انتقال می یابد و دستیابی تصادفی خوانده می شود . در Ms_dos این فایل io.sys نامیده می شود ؛ در Pc_dos آن IBMBIO.com نامیده می شود . علیرغم نامهای متفاوت اما هر دو یک وظیفه را انجام می دهند . این فایل صفات مخفی و سیستم را دارد و به این معناست که فایل را در لیست دایرکتوری تان نخواهید دید مگر اینکه Ms_dos ورژن ۵ یا بالاتر داشته باشد و از سوئیچ /ah با فرمان Dir استفاده کنید یا از برنامه ای کمکی استفاده کنید که نام فایلهای مخفی را نشان می دهد .

سرویسهای Bios : یک رمز برنامه نویسی موفق روی خانواده های Pc در استفادة موثر از سرویسهای موجود در Bios می باشد . همان طور که گفتیم سرویسهای Bios بین سخت افزار و نرم افزارهای سطح بالاتر جای دارند که این نرم افزارها شامل زبانهای برنامه نویسی ، برنامه های کاربردی و هستة Ms_dos می باشد . سرویسهای Bios مستقیمأ با سخت افزار کامپیوتر و ابزارهای جانبی کار می کنند آنها بعضی از اساسی ترین وظایف سیستم کامپیوتر مانند مانند خواندن و نوشتن بایتهای منفرد از و به صفحه نمایش یا دیسک را انجام می دهند


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۰۶

. بررسی مسئله

از دیرباز تاکنون، توسعه یافتن مسئله اصلی کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته بوده است. آنچه مسلم است، دو منبع طبیعی و انسانی عناصر اصلی موجد توسعه اقتصادی و اجتماعی هستند و ترکیب و تناسب مطلوب آنها، توسعه به بار می آورد. لیکن، هدایت منابع طبیعی بوسیله منابع انسانی میسر است. در اینجا، کمیت و کیفیت منابع انسانی در فرایند توسعه مؤثرند. منابع طبیعی و منابع انسانی در کنش متقابل هستند، لذا، ارتقاء کمی و کیفی منابع انسانی بر منابع طبیعی و سرمایه، در یک دوره زمانی تأثیر می گذارد، به ویژه اگر دولتها استراتژی های خاصی را در پیش گیرند. به طور مثال، انتخاب استراتژی توسعه اقتصادی مبتنی بر سازو کار بازار، مسئله بررسی تأمین مالی ارتقاء منابع انسانی از سوی دولت را با اهمیت تر می کند. به هر حال، آموزش ابزاری است که منابع انسانی را به طور کیفی ارتقاء می دهد و یک سرمایه گذاری خوب محسوب می شود که بازدهی اقتصادی و اجتماعی دارد. هزینه مالی آموزش، بر حسب درجه توسعه یافتگی یک کشور (شاخصهای توسعه) متفاوت است و هرچه کشور توسعه نیافته تر باشد به منابع مالی بیشتری برای گسترش آموزش نیاز دارد. این در شرایطی است که سایر بخشهای اقتصادی نیز برای کسب اعتبارات بیشتر، توان مالی دولت را تقلیل می دهند. در این هنگام، نابسامانی در تأمین مالی آموزش، ممکن است با تخصیص نامناسب بودجه آموزش نیز همراه گردد و مسئله را غامض تر نماید. این گزارش مسئله تخصیص بهینه بودجه آموزش در ایران را با توجه به چرخش سیاست اقتصادی حرکت به سمت اقتصاد بازار، بررسی می نماید.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۰۵

نقش اندیشه در فرآیند طراحی:

مقدمه

روند طراحی یک معیار شامل تعداد زیادی تقسیم‌ها وفرآیند تکامل آنهاست که منجر به تولد مفهومی خیالی با پتانسیل واقعیت در ذهن می‌شود که در آینده تحقق می‌پذیرد . این مفهوم خیالی به واسطه الزاماتی خاص مانند توجه به فرم، عملکرد، فن‌آوری ،‌ مقررات دولتی با کمک ترسیمات، گام به گام به طرح نهایی نزدیک می‌شود.

در سالهای اخیر معماران درگیر بحث‌هیا نظری طراحی و نحوه اعمال نظر طراح در فرآیند طراحی هستند. ا ین روند نشان می‌دد که اهداف و اصول حاصله از بحث‌های نظری به سادگی قابل اجرا در یک طرح واقعی نیستند اما کشف این اصول جزء الزامات جهت ارتقاء طراحی معماری می‌باشند. یکی از این موارد، آشنایی با نوع اندیشه طراح و در پی آن، مهارت به کارگیری اندیشه در طراحی می‌باشد، در پی این هدف لازم است که انواع اندیشه شناخته شود و نسبت هر یک در روند طراحی مورد کنکاش قرار گیرد.

چکیده :

مقاله حاضر، ضمن معرفی انواع اندیشه و نگاهی به جایگاه آن در معماری به ردیابی دوره تعادل سه اندیشه علمی،‌ فلسفی و شهودی در تاریخ که همان دوران طلائی اسلام می‌باشد می‌پردازد. در راستای این کنکاش تاریخی تنها اسلامی به جا مانده از قرن ۱۰ و ۱۱ هـ.ق به عنوان ماحصل معاصری می‌شود.

اندیشه و انواع آن:

اندیشه ناب لازمة پیشرفت است چرا که مصرف زدگی در تولید اندیشه، از مصرف زدگی در تولیدات صنعتی خطرناکتر است.

اولین قدم در استقلال فکری،‌ و جایگزین کردن اندیشه مفهومی با اندیشه تولیدی، فراگیری مهارت اندیشیدن است. اندیشیدن از کجا شروع می‌شود. سلامتش کدام است و چه شرایطی پیدا می‌کند که تبدیل به اندیشه زمان می‌شود؟

اندیشه‌‌ای ماندگار و در انتقال از نسلی به نسل دیگر چه خصوصیاتی باید داشته‌ باشد.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۰۵

امرزوه مشهد اگرچه باعث رفاه راحتی انسانها شده است،لیکن معضلات خاصی را نیز به دنبال داشته است،هرچه جمعیت انسان در شهرها اضافه شود،به همان نسبت مشکلات شهری نیز افزون که خواهد شد ، مشکلات که نهایتا سلامت جسمانی و روانی افراد را به طور مستقیم درمعرض خطر کرد می دهد ، زیرا افزایش جمعیت از یک طرف باعث افزایش ترافیک ، افزایش حجم زباله تولیدی و افزایش کارگاههای صنعتی می کردواز طرف دیگر از بین رفتن جنگلها ، درختان و فضای سبز و بطور کلی عرصه های طبیعی را به دنبال خود خواهد کرد .

مسائل دسته اول باعث ایجاد انواع و اقسام آلودگیها نظیر آلودگی هوا،آب ، خاک وصوت می شود و مسائل و بام به تخریب محیط زیست خواهد انجامید.از این روست که تک تک افراد ساکن در شهرها وظیفه قانونی و استانی دارند . که برای حل نمودن معضلات زیست محیطی و بهتر ساختن محیط مشهد تلاش و کوشش نمایند .

بر اساس اصل پنجاه قانون اساس جمهوری اسلامی ایران …. حفاظت محیط زیست که نسل امروز و سنگهای بعدی باید در آن حیات اجتماعی رو به رشد داشته باشند ، وظیفه عمومی تلقی می گردد …..

با توجه به این وظیفه مهم در این مجموعه سعی شده است با پرداختن به مقوله فضای سبز فرصتی را برای دوست داران فراهم آورده تا به یاری حق شاهد سرسبزی نقاطی از ن باشیم که بر هر دلیل امکان فعالیت بایسته و چشمگیر آنها وجود نداشته است .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۰۴

سیاست های مرتبط با وضع موجود

ایجاد رابطه مناسب با شرایط وضع موجود چگونه است؟ این سوال را از ساختمان های جدید، معابر، جنگل ها پارک ها معادن و هر نوع نماد عمران و آبادی دیگر که تاثیر قابل ملاحظه بر کیفیت محیط می گذارد باید کرد. (شکل ۲).

چندین حالت قابل توجه است:

۱ – شرایط موجود بی اهیمت است: این روش فردی است که خانه اش را بر روی ماسه ساخت و بعدها دریافت که این روش، روشی به دور از عقل است.

شکل ۲ – جاده ها مانند سایر انواع نمادهای عمران و آبادی باید به وضع موجود و شرایط محیط احترام بگذارند.

۲ – شرایط موجود از نظر کارکردی حائز اهمیت است. در این حالت اثرات «درونی» شرایط وضع موجود بر ساخت و ساز، مورد توجه است. موضوعات شامل ثبات خاک، رطوبت، بارش، دما، امنیت و … می شود.

۳ – شرایط موجود از نظر محیط زیستی حائز اهیمت است. در این حالت، بر اثرات «بیرونی» ساخت و ساز بر وضع موجود توجه می شود. در این حالت، موضوعات مربوط، مصالح، رنگ حجم، خط نقش، شکل و منظر را شامل می شود. گاهی اوقات موضوعات مذکور به عنوان مسائل خصوصی مطرح می شوند نه سیاست عمومی، زیرا «زیبایی با سلیقه هایی شخصی مرتبط است» و هر فردی در قلمرو ملک خودش سلطان خود و خانواده اش است. اما اگر کسی بخواهد محیطی داشته باشد که از نظر بصری هماهنگ بشاد باید اصولی را قبول کند که بر اساس آن بتوان عمل کرد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۰۳

شناخت استانداردهای فضاهای شاخص در ۷ بخش طرح:

۴-۱ آمفی تئاترها:

سالن تئاتر و سخنرانی

سالن تئاتر را می توان به سه بخش تقسیم نمود:

پذیرش و ورودی، فضای انتظار، فضاهای خدماتی (سرویس بهداشتی – تریا و رستوران – فروش مجلات و …)

سالن حضار

صحنه (سن) و پشت صحنه (انباری، کارگاه ها، لباس و گریم و تمرین و …)

بهره سالن های سخنرانی و تئاتر سنتی نسبت به هزینه ای که دارند و از نظر تامین فضاهای مورد نیاز پایین است. بنابراین، لازم است طوری طراحی شوند که برای منظورها و کارهای دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرند. این نوع فضاها می توانند برای سخنرانی، تولیدات صحنه ای، نمایشی و سینمایی مناسب باشند (حداقل مساحت برای هر شخص معادل ۴۶/۰ متر مربع است. بر اساس صندلی های متحرک و بدون بازو و با فاصله مرکز به مرکز ۴۵ سانتی متر) این فاصله بر اساس صندلی های ثابت بازو دار و با فاصله مرکز به مرکز ۵۰ سانتی متر معادل ۶/۰ متر مربع است.

خطوط دید در سالن تئاتر:

بعنوان نمونه یک شخص نشسته در سالن تئاتر در تصویر زیر نشان داده شده است. ارتفاع چشم حدوداً ۱۱۲ سانتی متر است. گام بین ردیف های نشستن (فاصله ردیف ها) که با T نشان داده شده معادل ۱۱۵-۸۰ سانتی متر انتخاب می شود. فاصله سر با C نشان داده می شود. اگر فرض کنیم که شخص تماشاگر از میان دو نفر جلویی و از روی سر هر شخصی که دو ردیف جلوتر نشسته به صحنه نگاه کند حداقل سر به ازای هر ردیف ۵/۶ سانتی متر خواهد بود و در صورتی که این اندازه به ۱۳ سانتی متر برسد یک تماشاگر متوسط می تواند از روی سر تماشاگر جلوی خود صحنه را ببیند. (دید از ردیف حلویی)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۰۲

ماهیت امروز شهرهای ایران

از سرش پیچیدة شهر سرچشمه می گیرد. این سرشت دارای دو وجه است: یکی فرآیند شهرنشینی مانند مسائل اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی ارتباطات و مانند آن، و دیگری فرآیند خرد و اندیشة شهرسازی، که برای ماسئل شهری بنیان هر دو جنبه را به چهار عامل اسای زیر نسبت می دهند:

۱ – پویشهای اجتماعی – اقتصادی

۲ – رشد شتابان شهرنشینی

۳ – تحول فرهنگ مادی (تکنولوژی) و فرهنگ عقلی (اندیشه)

۴ – مدیریت اجتماعی (سیاسی)

عوامل ذکر شدة همة نیروهای موثر در ایجاد مسائل شهری هستند اما در یک تحلیل منطقی، عوامل یاد شده آنچنان درسلسلة علت و معلول به همدیگر مرتبط اند، که هر یک به شمار آید. چنین تحلیلی سرانجام دور و تسلسل به وجود می آورد. برای خروج از چنین دور باطلی کسانی مانند: «انگلس»، «اشپنگلر» و «هانری لافور» مسائل شهری را تجلی اقتصاد سیاسی دانسته اند. و برخی مانند مشیل فوکو از ان تعبیر قدرت گرفته اند و مانوئل کاسل آن را تعبیر به سیاست کرده است.

برخی نویسندگان، بر اساس نظرات نتچه و هادیگر جامعه صنعتی عصر ما و به تبغ آن مدرنیسم نسبت می دهند و حجابی از مفاهیم خردباوری و فرهنگی را بر چهرة ماهیت شهر می کشند. رواج مباحث مدرنیته در چند سال اخیر چنان هزار تویی پدید آورده که خروج از آن آسان نیست برخی مانند کولاکوفسکی می گویند: ابهام و گوناگون کاربرد مفهوم مدرنیسم آن را به برچسبی بدل کرده که فاقد کارکرد و دقت تبینی است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۰۲

سازه بنا

در مسیر جاده ای مشهد، شاندیز، منطقه ای قرار دارد که به ویرانی معروف است این منطقه دارای زمستان های سرد و تابستان های معتدل می باشد و خاک آن نیز به لحاظ نزدیکی به رودخانه ای شاندیز و بستر گسترده ی آن شنی و شیستی می باشد و هم چنین از نفوذ پذیری مناسبی برخوردار است و از نظر کشاورزی چنان چه از خاک حاصلخیز مخلوط گردد وضعیت مناسبتری خواهند داشت.

این منطقه و همچنین روستایی که در آن نواحی شکل گرفته قدمتی چند صد ساله دارد این طیف با وجود بناهای تاریخی و رباطی که در همین منطقه قرار دارد روشن می شود که در قرون هفتم و دهم هـ . ق پرشوری در عرصه های اسلامی از جمله تصرف، وقف، و تاریخ و … داشته است.

به طور کلی این منطقه از اواخر سده ی هفتم هجری محل آمد و شد عرفای خط ی توس قرار گرفت و به محلی شناخته شده و معروف مبدل گشته است که به ظاهراً از اوایل سده ی نهم در متون و اسناد معتبر درج شده است.

در دهه ی اولیه سده ی هشتم (اواخر دروه ایلخانی) خانقاهی در این منطقه احداث گردیده این مکان محل استقرار و زندگی برخی عرفا و صوفیه از نسل شانزدهم امام سجاد علیه السلام گردید و در ادوار بعدی پس از دفن یکی از همان شیوخ در سکوی غربی آن تغییر کاربردی یافته.

به آرامگاه یا زیارتگاهی در نظر مردم مبدل گشته است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۰۱