نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی

سایت خبری صبح مازندران با پوشش اخبار مهم استان مازندران ، بویژه اخبار شهرهای ساری ، بابل ، آمل ، قائمشهر ، بندپی راه اندازی شد . شما میتوانید با مراجعه به وب سایت صبح مازندران از آخرین اخبار استان مازندران باخبر گردید . مازندران یکی از استانهای شمال کشور هست که از شمال به دریای خزر متصل است ، و مرکز استان آن شهر ساری می باشد . اخبار مهم شهرهای چالوس ، نکاء ، بهشهر ، نوشهر و جویبار نیز از طریق پورتال خبری صبح مازندران منتشر می گردد .

آخرین تحولات اقتصادی ، اجتماعی ، و آب و هوایی استان و همچنین جاده های اصلی استان مانند جاده هراز و جاده فیروزکوه  در این سایت منتشر می گردد .  مازندران استان نسبتا بزرگ با آب و هوایی معتدل است که مردم این استان عمدتا کشاورز هستند . محصولات کشاورزی استان مازندران شامل برنج ، سبزیجات و مرکبات هست . برنج طارم از معروفترین برنج کشور است که بخش عمده آن در فریدونکنار  کشت می گردد . از تیمهای ورزشی استان میتوان تیم فوتبال خونه به خونه ، نساجی قائمشهر ، والیبال کاله آمل ، و کشتی جویبار نام برد .

قله دماوند مرتفع‌ترین قله ایران در مازندران و در شهرستان آمل قرار دارد. این استان یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق ایران از لحاظ تراکم جمعیتی است. این استان دارای ۲۲ شهرستان است. مردم مازندران به زبان تبری (مازندرانی) و گیلکی و فارسی سخن میگویند. استان مازندران حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد

امتیاز حمل و نقل دریایی با کشورهای همسایه از طریق منطقه ویژه و بندر قدیمی نوشهر، و منطقه ویژه و جدید امیرآباد بهشهر و اسکله نفتی نکا در شرق مازندران، اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن کشور، وجود فرودگاه‌های بین‌المللی فرودگاه دشت ناز (ساری)، نوشهر(قدیمی‌ترین فرودگاه مازندران) و رامسر، برخورداری از سه جاده شوسه ارتباطی با استان تهران، و اقدام به سرمایه‌گذاری در طرح در دست ساخت بزرگراه تهران ـ شمال (نوشهر) با امکان دسترسی سریع با فاصله کوتاه ۱۲۰ کیلومتر ارتباط تهران ـ مازندران، عبور خطوط بین‌المللی فیبر نوری، شبکه ارتباطی بسیار قوی و گسترده‌ای را در مسیر کریدور بین‌المللی شمال ـ جنوب از هلسینکی (فنلاند)، به بندر لاوان (روسیه) تا ساحل دریای مازندران فراهم آورده‌است و همچنین جاده بین‌المللی هراز در این استان باعث ترددهای بالایی شده‌است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی