نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی

ترجمه مقاله یک تحقیق کیفی از اقلیم انگیزشی در ورزش نخبه


رشته : مدیریت -تربیت بدنی 

Psychology of Sport and Exercise 15 (2014) 97e107

A qualitative investigation of the motivational climate in elite sport

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

 

چکیده

هدف: این مطالعه ساختار اقلیمی انگیزشی را از  اطراف افراد ورزشی نخبه با بررسی رفتار مربیان، همسالان و والدین دارد  که به عنوان  انگیزه های مربوطه توسط ورزشکاران نخبه درنظر گرفته می شود

طراحی: کیفی – قیاسی.

روش: بیست و هشت ورزشکار ملی، ورزشکاران بین المللی و در سطح جهانی (۱۵-۲۹ ساله) در گروه های تمرکز نیمه ساختار یافته و مصاحبه قرار گرفته اند ، آنها بر این باورند مربیان، والدین، و همسالان آنها را تحت تاثیر قرار می دهند .

نتایج: تجزیه و تحلیل محتوای استقرایی نشان داد که ورزشکاران نخبه بسیاری از نشانه های اجتماعی انگیزشی را خواهند داشت . مربیان و همسالان گزارش کرده اند ،  آثار کانونی، نقش پدر و مادر را در  حمایت عاطفی و اخلاقی محدود می کند . تم پیشنهادات و انتقادات / ارزیابی، و رفتارهای انگیزه پیش عملکرد مشترک به تمام عوامل اجتماعی وجود دارد ، در حالی که تنها ورزشکار مربی و روابط همسالان ورزشکار به نظر می رسد در تعدیل مهم می باشد و به طور مستقیم مؤثر بر انگیزه نسبت به ورزش خواهد بود . تأثیر عوامل اجتماعی مرتبط با نقش خاص آنها در زندگی ورزشی انجام می شود : آموزش و رهبری برای مربیان ، حمایت عاطفی، رفتارهای مشترک و / یا رقابتی برای همسالان، و برای پدر و مادر، نقش کاهش نسبت به زمانی دارد ، که ورزشکاران جوانتر بودند.

نتیجه گیری: یافته های مرکزی این مقاله این است که هیچ تشخیصی تناظر یک به یک بین رفتارهای خاص و تاثیر آنها بر انگیزه ندارد . در عوض، یافته تعاملات متنی پیچیده بین رفتارهای فوری از عوامل اجتماعی و تاثیر آن بر انگیزه ورزشی نشان داده می شود . در صورت پشتیبانی، این یافته روش های جدید و رمان  را در تحقیقات آینده به منظور تسهیل در درک پیشرفته تر از انگیزه ورزشکار در ورزش نخبگان خواهند داشت  .

کلید واژه ها:جو انگیزشی، تأثیرات اجتماعی، نخبگان ورزشکاران، مربیان، والدین، همسالان

abstract

Objectives: This study examined the construction of the motivational climate surrounding elite sports performers by investigating the behaviours of coaches, peers and parents that were perceived to be motivationally relevant by elite athletes. Design: Qualitative e inductive. Method: Twenty-eight national, international and world-class athletes (15e29 years old) took part in semi-structured focus groups and interviews investigating how they believe coaches, parents, and peers influence their motivation. Results: An inductive content analysis indicated that elite athletes perceived a multitude of motivationally-relevant social cues. Coaches and peers were reported to be focal influences, whilst the role of parents appeared to be limited to emotional and moral support. Themes of feedback/evaluation, and pre-performance motivating behaviours were common to all social agents, whereas only the coach eathlete and peereathlete relationships appeared to be important in moderating and directly influencing motivation towards sport. The influences of social agents related to the specific roles they performed in the athlete’s life: instruction and leadership for coaches; emotional support, collaborative and/ or competitive behaviours for peers, and for parents, a diminished role relative to when the athletes were younger. Conclusions: A central finding of the paper is that there was no discernible one-to-one correspondence between specific behaviours and their impact on motivation. Instead, the findings suggest complex contextual interactions between the immediate behaviours of social agents and the impact on the athlete’s motivation. If supported, this finding would necessitate new and novel approaches in future research in order to facilitate a more advanced understanding of athlete motivation in elite sport.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی