نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی

تاریخچه:

شرکت کارتن مشهد(سهامی عام) در تاریخ ۷/۳/۱۳۶۳ تحت شمارة ۳۳۳۳ در ادارة ثبت شهرستان مشهد به ثبت رسید و در مرداد ماه سال ۱۳۶۸ بهره‌برداری آزمایشی و از ابتدای سال ۱۳۶۹ بهره‌برداری عملی از آن با ظرفیت ۲۰٫۰۰۰ تن ورق و کارتن در دوشیفت کاری انجام پذیرفته است. کارخانة کارتن مشهد دارای زمینی به مساحت ۶۷٫۲۰۰ مترمربع و زیربنای حدود ۲۰٫۴۴۷ مترمربع می‌باشد و اکنون با ظرفیت تولیدی ۵۵٫۰۰۰ تن در سال دارای دوخط تولید ورق کارتن(کروگیت) با عرض ۲ متر و ۴۰/۲ متر و دو خط تمام اتوماتیک تولید و چاپ کارتن با عرض‌های ۴۴/۲ و ۶۰/۱ متر می باشد.

در ابتدای تمدن بشری، نیاز به بسته بندی غذا نبوده است، چون انسانهای اولیه برای به دست اوردن غذا از محلی به محل دیگر می رفتند. اما هنگامی که انسانها در پناهگاههای دائمی سکنی گزیدند ناچار شدند غذا را از محل های مختلف جمع آوری کنند و به محل سکونت خود انتقال دهند. این نیاز باعث شد که اولین بسته بندی ها نظیر کدوهای خشک شده، صدف ها، پوست حیوانات و دیگر مواد طبیعی مورد استفاده قرارگیرد تا زمانی که انسان توانست ظرف های سفالینی بسازد که به آب و آتش مقاوم بودند. ایرانیان، مصریان، فینقی ها و رومیان همواره از ظروف سفالی رنگی و تزیین شده برای تجارت و حمل و نقل محصولات خود استفاده می کردند. سابقا صادرات درایران در صندوق های چوبی و یا گونی کنفی و به خصوص خرمای مرغوب ایران در بسته های حصیری یا پیت های حلبی صادر می شد که مورد استقبلا کشورهای پیشرفته نبود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی