نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی

چکیده:

آزمایش برای بررسی انجام با تکنیک کوئنچینگ سریع طراحی شده است. با استفاده از میکروسکوپ نوری مناطق مذاب کوئنچ شده به سادگی از جامد احاطه کننده ان قابل تشخیص است. با گوئنچ کردن در درجه حرارت های مختلف, تکامل ریز ساختار یک آلیاژ تجاری ریختگی با پایه Al-Si (AA601) در کل فرایند انجماد آن بررسی و خصوصیات آن مشخص شده گسترش ریز ساختار با تشکیل تخلخل در همان آلیاژ مرتبط بود.

مقدمه:

ترکیبات آلیاژهای ریختگی تجاری Al-Si, تطابق را بین خصوصیات اجرایی و فرایندی و نیز اضطرارات اقتصادی آن ها نشان میدهد در نتیجه, اکثر آلیاژهای تجاری حاوی مخلوطی از چندین عنصر هستند که بصورت ناخالص یا افزونی های تعمدی وجود دارند.زیر ساختار سیاه تاب نتیجه دسته ای واکنش هاست که در طول انجماد رخ می‌دهد. ترکیب تحلیل ریز ساختاری یا تحلیل منحنی سرد شدن غالبا می‌تواند درجه حرارت های واکنش و فازهای دخیل را تعیین کند با این وجود, ریز ساختار واقعی که در زمان مشخصی در انجماد وجود داشته و نمی‌توان با استفاده از این روش تخمین زد.روش پذیرفته شده مناسبی برای بررسی زیر ساختار یک قطعه ریختگی نیمه جامد, تسریع انجماد بوسیله کوئنچ کردن است فصل مشترک جامد مذاب در زمان کوئیچ را می‌توان بدین روش و با استفاده از میکروسکوپ نوری مشاهده نمود. در آلیاژهای ریختگی Al-Si, این روش برای مشخص کردن کامل خصوصیات تکامل ریز ساختاری آلیاژهای خاص و یا بیشتر برای مطالعه یک انجامد خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف از این مطالعه, تعیین خصوصیات ریز ساختار در طول انجماد یک آلیاژ ریختگی تجاری Al-Si-Mg است. توجه اصلی به چگونگی تغییر نحوه توزیع مذاب در طول انجماد و چگونگی تاثیر گذاری آن بر روی تشکیل تخلخل معطوف شده است.روش تجربی: ترکیب آلیاژ مورد استفاده در جدول ۱ نشان داده شده است. این ترکیب در محدوده آلیاژ استرالیایی با نام AA601 قرار می‌گیرد. عنصر استرانسیوم با وجود آنکه عمدا اضافه نشده, اما با غلظت ۲۰ ppm در آن وجود داشت. میزانی با وزن تقریبی ۴۰kg از این آلیاژ در بوته ای از جنس گاربید سلیکون در یک کوره مقاومتی الکتریکی ساخته شد. درجه حرارت مذاب در طول آزمایش در دمای ۷۰۰c ثابت نگه داشته شد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی