نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی
۱۷ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۴۰

پروژه بررسی معبد آناهیتا

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی معبد آناهیتا
دسته: عمران-معماری
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 62
________________________________________________
بخشی از مقدمه:
کرمانشاه 
سرزمین اهورایى ایران از کناره ‏هاى ‏سیحون تا فرات و از دریاى خزر تا دریای ‏فارس براى هر ایرانى پاک نژاد، مقدس وگرامى است. 
همان قدر که آذربایجان همیشه سربلند ومردم سخت کوش و دلاور آن و بلوچستان ‏پهناور و خراسان زرخیز، عزیز و دوست ‏داشتنى است، مازندران و فارس و کردستان ‏و ایلام هم محبوب است; زیرا همه این‏ سرزمینها جزیى از سرزمین پهناور و مقدس ‏ایران است و قسمتى از پیکر مادر وطن وهرگز در میان اعضاى بدن نمى‏توان چشم رابر دهان یا دست را بر پا ترجیح داد و این خطو خال و چشم و ابرو هرکدام به جاى خویش ‏نیکو و دوست داشتنى است و هر یک ‏ویژگى خاص خود را دارد و البته همین ‏ویژگیهاست که باعث مى‏شود ما درباره ‏منطقه‏اى بیش از مناطق دیگر به سخن ‏بپردازیم.  از جمله این مناطق کرمانشاهان است ;منطقه پر اهمیتى که در غربى‏ترین بخش ‏جمهورى اسلامى ایران در کنار مرز ایران وعراق با مساحتى حدود 23622 کیلومترمربع واقع و از کهنسالترین مناطق کشوراست. 
مردمش که بیشتر از نژاد کرد مى‏باشند تیره‏اى نیرومند از نژاد آریا یعنى ساکنان ‏اصلى کشور ایران هستند و زبان کردى آنان ‏شاخه ‏اى از زبان فارسى یعنى زبان ایرانى‏است. 
وجه تسمیه کرمانشاهان در کتب و متون جغرافیایى یا المسالک والممالک (راهنامه‏ ها - شهرنامه ‏ها) اشارات ‏صریحى وجود دارد که قرمیسین، قرمسین واکثر بشکل قرماسین یا قرماشین معرب واژه‏ کرمانشاهان، کرمانشاه و یا گرمان ساه وگرمان سان بوده و مى‏باشد.  
ابوبکر احمدبن محمد بن اسحاق‏همدانى، معروف به ابن فقیه، در کتاب خودبه‏نام ترجمه مختصر البلدان (حدود 279ه.ق) مى‏نویسد: "قباد از مداین تا رودخانه‏ بلخ، در همه راه هیچ سرزمینى نیافت ‏که هوایش از کرمانشاهان تا گردنه ‏همدان، خوش‏تر و آبش گواراتر ونسیمش لذت بخش‏تر باشد. این بودکه قرماسین را ساخت و ویژه خویش ‏کاخى بلند بر روى هزار ستون بناکرد." پس قرماسین کلمه‏اى است‏پارسى یعنى کرمانشاه. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۱۷

نظرات  (۱)

۱۷ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۵۲ پژمان حاجی پور

احسنت بسیار زیبا . لذت بردیم 


ما هم به روز هستیم با تکامل

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی