نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی

مدیریت ارتباط با مشتری وچهار عنصر بازار یابی
CRM and 4p s of Marketing
چکیده :
مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری در یک دوره ی متوالی زمانی از آغاز پیدایش تا کنون گسترش پیدا کرده است،که ما را به سوی اصلاح عملکرد تجاری هدایت می کند در دنیای تجاری به شدت رقابتی امروز،مدیریت ارتباط با مشتری می تواند بعنوان راه حل نهایی هم برای مشتری و هم برای سازمان مطرح شود.
در مدیریت ارتباط با مشتری،مشتریان را بعنوان اجزاء خارجی در نظر نمی گیرند بلکه آن ها را بعنوان عضو داخلی تجارت در نظر گرفته و هدف ایجاد یک رابطه ی بلند مدت با آن ها می باشد . بنابراین تماس زیاد با مشتری ، تعهد و ارائه خدمت از خصیصه های ضروری مدیریت ارتباط با مشتری می باشد .
مدیریت ارتباط با مشتری یک پروسه ی مداوم شناسایی و خلق ارزش جدید با هر مشتری و سپس به اشتراک گذاشتن منفعت حاصل از آن در سراسر عمر شرکت است . این موضوع نیازمند ادراک ، تمرکز و مدیریت بر همکاری مداوم میان تولید کننده و مشتری انتخاب شده ، برای خلق دو جانبه ی ارزش و به اشتراک گذاشتن آن از طریق وابستگی و تنظیمات سازمانی است .کارشناسان بازاریابی اظهار داشته اند که ( بخش بندی ، هدف گیری بازار و جایگاه یابی در بازار ) بخش های بازاریابی استراتژیک هستند و چهار عنصر بازاریابی ( قیمت ، محصول ، توزیع ، ترفیع ) بخش های بازاریابی تاکتیکی می باشند . عناصر آمیخته بازاریابی یک اختصار و ساده سازی بوده و این رویکرد تبادلی ( تجاری ) ، برای مدیریت ارتباط با مشتری کافی نیست .در مدیریت ارتباط با مشتری علاوه بر چهار عنصر ذکر شده در بازاریابی ، چهار عنصر دیگر به نام های ارتباطات ، حفظ ، مراحعه ، بهبود و همچنین تکنو لوژی را به آن اضافه می کنیم .

دانلود اصل مقاله


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی