نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی

موضوع طرح : مونتاژ کامپیوتر به ظرفیت ۲۵۰ دستگاه در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر کشور

سرمایه گذاری کـل: ۶۹/۳۶۱ میلیون ریال

سهم آوردة متقاضی: ۶۹/۴۱ میلیون ریال

سهم تسهیلات: ۳۲۰میلیون ریال

دورة بازگشـت سرمایه: ۲۱ ماه

مقدمه

انسان ، هر روزه با موفقیت های چشمگیری در زمینة علوم روبرو می شود و گاه ، مسایل جدیدی رو در روی او قرار می گیرد .

کامپیوتر از جمله مسائلی است که شناخت آن لازم است . کامپیوتر در اواسط قرن اخیر پا به عرصة وجود گذاشت و در طول مدت کوتاه ، تحولات عظیمی را به خود دید .

معرفی کوتاه کامپیوتر

کامپیوتر در انواع و شکل های مختلف در دسترس می باشد : کامپیوترهای معمولی که در ادارات ، بانکها ، پست و غیره به کار می روند و کامپیوترهای بسیار دقیق و پیچیده که در کنترل پرواز سفینه های فضایی و نظارت بر کار ماشین ها نقش دارند . شما می توانید در اوقات بیکاری با کامپیوترها ، بازیهای فکری انجام دهید . ماشین های حساب کوچک که برای انجام عملیات ابتدایی ریاضی به کار می برید نیز نوعی کامپیوترند . کامپیوترهای متعددی برای انجام اعمال مختلف ساخته شده اند که بعضی از آنها ارزان و بعضی گران قیمت می باشند . کامپیوترها می توانند اطلاعات موجود در حافظة خود را منظم کرده و حفاظت کنند . از یک لحاظ ، کامپیوتر ، حافظه و مغز را با هم داراست ؛ ولی در واقع ، کامپیوتر مغز ندارد و قادر به تفکر نیست .

تاریخچة کامپیوتر

کامپیوتر از آغازپیدایش تاکنون مراحل پیچیده ای را طی کرده است . قبل از اختراع کامپیوتر امروزی ، وسایلی مانند چرتکه (Abacus) برای محاسبه و عملیات ریاضی به کار می رفت .

اولین کامپیوتر الکترونیکی در سال ۱۹۴۰ ساخته شد . کارآمدترین کامپیوتر الکترونیکی ، کامپیوتر مارک I بود که کامپیوتری بزرگ با هزینة فراوان بود و در دانشگاه منچستر به کار گرفته شد .

انواع کامپیوتر

کامپیوتر از نظر قدرت پردازش و کارآیی به سه دسته عمده تقسیم می شود :

۱ – کامپیوتر های بزرگ (Main Frame)

2 – کامپیوترهای کوچک (Mini Computer)

3 – ریز کامپیوترها (P .C .) یا (Micro Computer)

سخت افزار و نرم افزار

سخت افزار به مجموعة عناصر الکتریکی و قطعات ، از قبیل صفحه کلید ، صفحه . نمایش ، چاپگر و غیره گفته می شود . به مجموعه دستور العمل هایی که به سخت افزار کامپیوتر داده می شود تا اعمالی از پیش تعییین شده را انجام دهد ، نرم افزار گفته می شود .

سخت افزار دارای چهار واحد اصلی می باشد که به ظاهر از یکدیگر جدا هستند ولی در حقیقت ، با هم عمل می کنند . این واحد ها عبارتند از :

۱ – واحد ورودی (Input unit)

2 – واحد پردازش مرکزی (Central Processing)

3 – واحد حافظه (Memory)

4 – واحد خروجی (Output unit) .

واحد ورودی (Input Unit)

این واحد ، داده ها و اطلاعات را دریافت و به کامپیوتر منتقل می کند و نقش چشم و گوش کامپیوتر را دارد . داده ها توسط صفحه کلید یا ابزاری دیگر از قبیل دسته فرمانی (Joystick) و کاوشگر به کامپیوتر منتقل می شود .

سپس صفحه کلید این اطلاعات را برای پردازش به قسمت بعدی می فرستد . صفحه کلید کامپیوتر مانند ماشین تایپ از کلیدهای حروف الفبا ، ارقام و علائم تشکیل شده است .

الف – واحد محاسبه و منطق (Arithmetic & Logic Unit) یا Alu

در این قسمت ، عملیات ریاضی و محاسبات انجام می گیرد . سرعت عمل آن به قدری زیاد است که حاصل یک جمع ساده را در کسری از ثانیه بدست می آورد .

ب – واحد کنترل (Control Unit)


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی