نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی
۲۱ تیر ۹۳ ، ۱۲:۴۴

ارزشیابی اضطراب در امتحان

مقدمه:

«ارزشیابی» حلقه ای از زنجیره یادگیری است. در واقع بدون ارزشیابی اولیه و ثانویه فرایند آموزش نمی تواند معنی دار باشد. امتحان یا ارزش سنجی به منظور تکمیل یادگیریهاست. کمیت و کیفیت اکتسابی آموزشگاهی و خودآزمایی می تواند مشخص گردد. شاخص و نشانه هر موفقیت و پیشرفتی که می تواند پایه های نخستین احساس خود ارزشمندی و اعتماد به نفس را فراهم آورد آزمون و امتحان است.

در حقیقت متصف شدن انسان به بسیاری از صفات و فضایل اخلاقی نیز در پی آزمون های فراوان الهی مقدور می گردد و بس. تا زمانی که انسان با موقعیتها و شرایط سخت و حساس مواجه نشود، میزان صبر، بردباری و خویشتن داری او مشخص نمی گردد. جزوع و یا صبور بودن انسان فقط در سایه ابتلا و امتحان معلوم می شود.

به تعبیر قرآن، جهان مدرسه ای پیش توست و زندگی صحنه آزمون است و بس. لِیبلوُکم اَیکم اَحسُن عُملاً (سوره هود، آیه ۷). انتظارات خالق در حد وظایف و مسئولیتهای محوله و توان انجام آن توسط بندگان خداست: لا یکلف نفساً اِلا وسعُها.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی