۰۹ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۳۵
اقدام پژوهشی معلمان
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف برسی وتوصیف میزان توجه دانش آموزان به مولفه های هویت ملی ،مذهبی درقالب تصاویر موجود در کتابهای درسی تاریخ آموزش متوسطه دوره اول سل تحصیلی ۹۳-۹۲ بررسی وتحلیل گردیده است. واینکه چگونه می توان میزان علاقه مندی دانش آموزان رابه مولفه های هویت ملی مذهبی تاریخی از طریق سواد تصویری ونمایشی افزایش داد؟
چراکه هدف از آموزش کتاب تاریخ فقط کسب نمره ویا قبولی درپایان سال نیست چرا که این موضوع نتیجه فرعی آن است به عبارتی دیگر اهداف آموزش تاریخ آشنایی با اصلی ترین جریان های تایخی ،آشنایی با میراث فرهنگی ،علاقه به میهن وآشنایی با بزرگان – مشاهیر – مفاخر آن است.
بنابراین دراین پژوهش تصمیم بر آن است که شمه ای از راههای شناخت هویت ملی ودینی ایرانیان رادربین دانش آموزان شناسایی کرده و با آموزش صحیح تاریخ گامی موثر درراه تقویت هویت ملی برداریم . برای نیل به اهداف مذکور دراین پژوهش راههای گوناگونی پیشنهاد گردیده که از آن جمله اند:
مصورسازی شخصیت های قاجاریه – عکس – ترسیم نقشه های تاریخی دوره ی قاجاریه وانطباق آن با نقشه های موجود – طراحی نرم افزار هایی به صورت تصاویری از کتاب – ونمایش آن در کلاس واستفاده از نشریات تاریخی برهویت ملی – درقالب توسعه و تعمیم سواد نمایش تصویری واهمیت آن در آموزش تاریخ.
۹۳/۰۵/۰۹
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.