نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی
۲۶ تیر ۹۳ ، ۱۷:۵۴

نحوه صدور سند نسقی

مقدمه:

هنگام مطالعه کتاب در آیینه زمان به یکی از خاطره های دکتر ارسنجانی که هنوز دانش آموز دبیرستانی بود و به طور اتفاقی با صحنه ای از شقاوت و بی رحمی مالکی نسبت به زارع روبرو شد که خاطره آن همیشه در ذهنش باقی ماند برخورد کردم و جالب دیدم در مقدمه این خاطره را بیاورم .

و این طور داستان خود را یادداشت کرده است :

محصل دبیرستان بودم ، روزی برای پیک نیک با دوستان تحصیلی از دهستانی در اطراف تهران می گذشتم مالکی یک زارع را در میدان ده به شلاق بسته بود . جرم زارع این بود که بهره مالکانه را به دلیل خشکسالی نپرداخته بود . زن زارع برای جلب ترحم مالک تضرع کنان خود را روی پای او انداخت ، ناگهان چشم مالک بر گردنبند زن افتاد که چند سکه نقره به آن آویزان شده بود ، با خشونت دست انداخت و آن حلقه را از گردن او کند بطوری که خون از گردن زن جاری شد . آن روز احساسات بر من غلبه کرد و با مالک گلاویز شدم ، دوستانم نیز هجوم کردند . اما جیره خواران مالک با ما درافتادند بعد معلوم شد ، سایر دهقانان از ترس مالک قدم پیش نگذاشته بودند همانجا نزد دوستانم سوگند یاد کردم که هر روز دستم رسید ریشه این ظلم را برکنم و دهقانان را از این سیه روزی برهانم .



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی