نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی

چکیده

همانطور که رقابت در سطح بین المللی رو به افزایش می باشد، تعداد زیادی از سازمان ها حجم عظیمی از منابع خود را در فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه گذاری می کنند تا بدین وسیله بتوانند مزیت رقابتی کسب نمایند. اجرای پروژه های فناوری اطلاعات، نیازمند یک فرایند حساب شده می باشد تا در نتیجه با شکست مواجه نگردند؛ این امر مستلزم ارزیابی صحیح و استفاده از روش ها و تکنیک های متناسب با این پروژه ها است. در فرایند ارزیابی عملکرد، پرداختن به تمامی جنبه های پروژه با در نظر گرفتن اهداف و استراتژی های کلان سازمان ضرورت دارد. کارت امتیازی متوازن، تکنیکی است که توسط آن می توان به ارزیابی عملکرد پروژه های فناوری اطلاعات پرداخت. این ابزار با در نظر گرفتن چهار جنبه مشتری، فرایند های درونی، مالی و نوآوری و رشد، می تواند اهداف و استراتژی های حاصل شده از پروژ های فناوری اطلاعات را به صورت واژه های عملیاتی و شاخص های قابل اندازه گیری درآورده تا سازمان بتواند ارزیابی عملکرد جامعی را ارائه دهد.

در این مقاله ضمن بیان یک چارچوب از چرخه زندگی پروژه های فناوری اطلاعات، به فاز ارزیابی پروژه ها در این چرخه بیشتر پرداخته می شود. از آنجایی که پروژه های فناوری اطلاعات دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند، بنابراین ابتدا رویکردهای ارزیابی سنتی و نوین را مطرح نموده و با توجه به کاستی های موجود در این روش ها، بهره گیری از کارت امتیازی متوازن به عنوان یک چارچوب مناسب پیشنهاد می گردد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی