نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی
۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۷:۴۹

تجربیات معلم ادبیات

سپاس خدای را بر آنچه از خدایی خود به ما شناسانده و بر آن چه از شکر خود به ما الهام کرده است و بر آن درها که از علم و ربوبیتش بر ما گشوده است.

از میان تمامی عوامل آموزشی و تربیتی،نقش معلم به عنوان مهم ترین عامل نظام تعلیم و تربیت جایگاه و اهمیت بسزایی دارد.معلم در رشد و پرورش دانش آموزان ،نقش مهمی را ایفا می کند.

تمامی فعالیت های معلم،مانند شناخت فرآیند رشد کودکان و نوجوانان، شیوه های تدریس و علاقه مندی به رشته تدریس خود ،از عواملی هستند که در آموزش و پرورش دانش آموزان ،دخالت زیادی دارند. معلمانی که در تدریس خود از شیوه های متعددی استفاده می کنند بر محتوای رشته تدریس خود تسلط دارند و به کار خود عشق می ورزند.اغلب،دانش آموزانی توانا و خلاق پرورش می دهند.

معلم برای کسب موفقیت در تدریس باید از نظریه های نوین آموزشی و روانشناسی آگاهی و اطلاعات لازم وکافی داشته باشد.روش تدریس معلم باید با اصول و اهداف آموزش و پرورش و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان هماهنگ باشد تا بتواند ضمن جهت دادن به فعالیت های تربیتی و آموزشی خود شاگردان را به سوی اهداف تعلیم و تربیت هدایت و راهنمایی کند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی