تئوری مقدماتی و طرحهای تحقیقاتی
چند جنبة تئوریکی مختلف، درتحقیقات مربوط به پذیرش، بکارگیری و مزایای // دخالت دارند. آنها شامل تئوری های گسترش نوآوری داخلِ ـ سازمانی، تئوری های وابستگی منابع بین ـ سازمانی و هزینه های معامله ای، باضافة ویژگی های محیطی یا شبکه ای مربوط به روابط و اعتماد بین ـ سازمانی می گردند. (ریکرز و اسمیتسون ۱۹۹۶؛ پِرم کومار و رامامورتی ۱۹۹۵؛ پرِم کومار و سایرین ۱۹۹۷؛ هارت و ساندرز ۱۹۹۸). این جنبه های تئوریکی بر هم احاطه داشته، و برای شناسایی دامنة تأثیرات احتمالی پذیرش // مورد استفاده قرار می گیرند. این تأثیرات بطور خلاصه در این قسمت مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. پریکومار و رامامورتی (۱۹۹۵) و پریکومار، رامامورتی و کرام (۱۹۹۷) بواسطة اعمال قدرت و نفوذ مشتری یا عملکردهای مبتکرانة داخلی، بین عدم ـ پذیرش // و پذیرش // فرق قائلند. پشتیبانی مدیریت ارتقاء یافته در شرکتهای بزرگ، به شکل شاخص های قوی پذیرش مبتکرانه پدیدار می شود. فشار رقابتی و پشتیبانی / و قدرت مشتری است که پذیرندگان را از غیر ـ پذیرنده ها متمایز می سازد. در تحقیق چند موردی مربوط به صنعت خودرو، ریکرز و اسمیتسون (۱۹۹۶) بر موراد زیر تأکید می ورزند:
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.