نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی

همانطور که می دانید ولتاژهای بالاتر از v 600 را نمی توان بصورت مستقیم بوسیله دستگاه های اندازه گیری اندازه گرفت، بنابراین لازم است که ولتاژ را کاهش دهیم تا بتوان ولتاژ را اندازه گیری نموده و یا اینکه در رله های حفاظتی استفاده کرده ترانسفورماتور ولتاژ به همین منظور استفاده می شود. ترانسفورماتور ولتاژ از انواع مغناطیسی مطابق بشکل صفحه بعد دارای دو نوع سیم پیچ اولیه و ثانویه می باشد که برای ولتاژهای بین v 600 تا HV 132 استفاده می شود.
در این شکل مدار الکتریکی یک vt رانشان می دهد.
معمولا vt های فشار قوی بین خط و زمین قرار می گیرند یعنی ولتاژ فازی به آنها اعمال می شود بطور مثال در نتیجه باید مقدار امپدانس سیم پیچ اولیه خیلی بالا باشد و عایق بندی سیم پیچ ولتاژ بالاتر برود، زیادتر و مشکل تر خواهد بود. برای همین منظور است که در ولتاژ خیلی بالا از c,v.t استفاده می شود.
پس بطور مثال در شکل بالا به اولیه ولتاژ اعمال شود و در ثانویه که مقدار دور آن خیلی کم است ولتاژ ولت روی هرکر اعمال خواهد شد (۱a 1n) که خروجی vt را معمولا بصورت a سر کلاف و n ته کلاف مشخص می نمایند. که شمارش تعداد کرهای یک vt با اعدادی است که در سمت چپ حروف گذاشته می شود. در شکل بالا vt دارای دو کر می باشد.
حال ولتاژ بین کر اولvt فاز R با کر اول vt فاز s 110 ولت می باشد که خروجی vt را برای سه فاز به صورت ستاره اتصال دهند و به مصرف می رسانند. کلید مصرف کننده باید به شکل موازی با Vt قرار گیرند. و برای حفاظت Vt (خروجی) در ابتدای خروج سیم پیچ ثانویه از vt یک عدد فیوز قرار می دهند.
در ولتاژهای خیلی بالا، اقتصادی است که از c.v.t استفاده شود. چون در vt عایق بندی و ایزوله کردن سیم پیچ نسبت به پایه استراکچر مسئله عمده و پر خرجی خواهد بود.
ولی در cvb توسط یک سری خازن که در مدار قرار می دهند. ولتاژ را پایین می آورند و ولتاژ کم را به یک سیم پیچ اولیه داره (حدود kv 10) و از ثانویه ۱۱۰ ولت خروجی گرفته می شود. مدار یک cvt در صفحه بعد آمده است. دو مجموعه خازن C1 و C2 در مدار دیده می شود، مجموعه c1 ظرفیت آن پایین و مجموعه c2 ظرفیت تنش بالا می باشد، در نتیجه me1 بالا و ane2 خیلی پایین خواهد بود. و به همین نسبت ولتاژ فاز با زمینی که به cvt اعمال می شود به نسبت مقاومت ها افت می نماید و از دو سر مجموعه خازن c2 (ولتاژ کم) گرفته می شود و به سیم پیچ اولیه vt وارد می شود.
در صفحات بعد نمونه تست های رایجی که در ترانس ولتاژها انجام داده شده بطور مثال نسبت تبدیل- عایقی و…


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی