نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی
۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۷:۰۷

موتورهای جستجو

موتورهای جست و جو وب، تاریخچه مختصری دارند، به طوری که عمر آن ها کمتر از یک دهه است. تاریخچه موتورهای جست و جو در این بخش بررسی می کنیم.

قبل از این که موتورهای جست و جو به وجود آیند ، آشفتگی حاصی در وب وجود داشت. برای یافتن چیزی در اینترنت می بایست آدرس دقیق آن مشخص بود. با ایجاد گوفر آشفتگی تا حدی بر طرف شد و محتویات اینترنت سازمان یافته شد. گوفر در دانشگاه ماینسو تا ایجاد شد. گوفر بر اسسا HTML طراحی نشده بود و استفاده از عناوین فایل با توصیف های جزئی در آن موسوم بود. اما اگر طریقه استفاده از گوفر را بدانید به راحتی می توانید فایل ها را از اینترنت بردارید. گوفر در دهه ۱۹۸۰ در دانشگاه ماینسوتا به وجود آمده تا مشکلات کامپیوتری آن را حل کند. در این دانشگاه دپارتمامن های زیادی با فایل های متعددی وجود داشت که افراد زیادی می خواستند به آنها دسترسی داشته باشند. لازم بود این اطلاعات به راحتی در هر دپارتمان قابل دسترسی باشند. دانشگاه ماینوستا گوفر را به عنوان نرم افزاری تعریف کرد که از قرار داد TCP/IP در شبکه بندی استفاده کرده است. سایت گوفر حاوی منویی است که از طریق آن می توان به اطلاعات مورد نظر دست یافت.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی