نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی
۲۳ تیر ۹۳ ، ۱۱:۴۴

فناوری نانو

فناوری نانو نقطه تلاقی اصول مهندسی، فیزیک، زیست شناسی، پزشکی و شیمی است و به عنوان ابزاری برای کاربرد این علوم وغنی سازی آنها درجهت ساخت عناصر کاملا جدید عمل می کند. فناوری نانو منجر به انقلاب فناوری در هزاره جدید خواهد شد و کاربردهای آن پتانسیل زیادی دارد که جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، از کالاهای مصرفی گرفته تا الکترونیک، اطلاعات، زیست فناوری، صنایع هوا فضا، محیط زیست و پزشکی.

تمام بخش های اقتصادی نیز بطور عمده با فناوری نانو در ارتباط می باشند. در آمریکا، اروپا، استرالیا، و ژاپن، تحقیقات مختلفی توسط دولت وبخش خصوصی به منظور افزایش تحقیقات و پیشرفت در فناوری نانو صورت گرفته و در این زمینه صدها میلیون دلار سرمایه گذاری شده است. تحقیق و توسعه در فناوری نانو برای تغییر در روش طراحی، تحلیل و ساخت بسیاری از تولیدات مهندسی لازم است بنابراین برای استفاده از تمام ظرفیت های فناوری نانو برای کمک به جامعه لازم نیست نیروی کار مورد نیاز برای تحقیق، توسعه و ساخت فراهم باشد و این موضوع نیازمد آموزش دانشجویانی با دانش وتخصص لازم توسط دانشگاه هاست.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی