پروژه عملکرد سیستمهای تحریک استاتیک در ژنراتورهای سنکرون

قیمت:65000ریال
سیستمهای تحریک استاتیک راه حل ارزشمند غلبه بر مشکلات سیستمهای فرسوده و قدیمی در زمینه تحریک ژنراتور میباشند. مزایای ناشی از بهبود و توسعه سیستمهای تحریک قدیمی به تحریک استاتیک فراتر از صرفه جوییهای مربوط به نگهداری سیستم است.
مشخصات مطلوبی در راه اندازی موتورها توسط سیستمهای تحریک ایجاد میگردد. بعلاوه راندمان بالاتری را نسبت به تحریک کنندههای گردان داشته و توان کمتری را مصرف میکنند. در واقع راندمان بالا یعنی هزینه عملیات کمتر و بازگشت سرمایه گذاری اولیه سریعتر است.
یک سیستم تحریک استاتیک به لحظ عملکرد شبیه تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ میدان رفتار میکند بطوریکه اگر ولتاژ ژنراتور کاهش داشته باشد جریان میدان را افزایش میدهد و بر عکس اگر ولتاژ ژنراتور افزایش داشته باش جریان میدان را کاهش میدهد.
در واقع سیستم تحریک استاتیک توان میدان اصلی ژنراتور تأمین میکند در حالیکه تنظیم کننده ولتاژ، توان میدان تحریک کننده را برآورده میسازد. درسیستم تحریک استاتیک ۳ مؤلفه اصلی وجود دارند: قسمت کنترل، پل یکسوساز و ترانسفورماتور قدرت که در ترکیب باهم میدان ژنراتور را برای استیابی به ولتاژ خروجی مناسب، کنترل میکنند.
در ادامه سرفصل های این پروژه…
فصل ۱- عملکرد سیستم تحریک استاتیک
۱-۱- مقدمه
۱-۲- کنتاکتور قطع کننده میدانAC
1-3- ترانسفورماتور قدرت
۱-۴- راه اندازی اولیه ژنراتور
فصل ۲- پل یکسو ساز قدرت
۲-۱- مقدمه
۲-۲- سیستم سه تریستوره
۲-۳- سیستم شش تریستوره
فصل ۳- مشخصه سیستم تحریک استاتیک
۳-۱- پاسخ به افزایش پلهای ولتاژ
۳-۲- پاسخ به کاهش پلهای ولتاژ
۳-۳- تفاوت سیستم ۶ تریستوره و ۳ تریستوره
فصل ۴- حفاظتهای پل یکسو ساز قدرت
۴-۱- مقدمه
۴-۲- حاتهای گذرای اتصال کوتاه
۴-۳- حالتهای گذرای لغزش قطب
۴-۴- حالتهای گذرای کوتاه مدت
فصل ۵- کنترل ولتاژ
۵-۱- ترانسفور ماتورهای اندازه گیری
۵-۲- جبران سازی موازی
۵-۳- تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ
۵-۴- محدودساز کاهش فرکانس
فصل ۶- راه اندازی نرم ژنراتور
۶-۱- مقدمه
۶-۲- مدارهای کنترل آتش
فصل ۷- شرایط انتخاب تنظیم کننده تحریک استاتیک
۷-۱- انتخاب تحریک استاتیک
فصل ۸- رفتار سیستم تحریک استاتیک هنگام بروز خطا
۸-۱- مقدمه
۸-۲- راه اندازی موتورها توسط ژنراتور
فصل ۹- ولتاژ شفت
۹-۱- مقدمه
نتیجه گیری
فرمت فایل ورد می باشد

اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.