نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی
مقاله معماری اسکله های دریایی و اهمیت آنها

قیمت:30000ریال

- مقدمه
۱-۲- اسکله ها
۱-۳- سیستم های کلی اسکله
الف) اسکله های شمع و عرشه
ب) اسکله سپری
ج) اسکله های وزنی
۱-۴- انتخاب محل اسکله و مطالعات لازم برای محل انتخابی
۱-۴-۱- مطالعات هیدرودینامیکی و جوی
الف) باد
ب) موج
ج) جزر و مد
۱-۴-۲- مطالعات ژئوتکنیکی
۱-۴-۳- بررسی های هیدروگرافی و توپوگرافی
۲-۱- مقدمه
۲-۲- تناسب کاربرد
۲-۳- کاربردها
۲-۴- انواع اسکله های شمع و عرشه
۲-۵- روشهای متداول اجرای اسکله های شمع و عرشه
۲-۵-۱- روش ساخت در دریا
۲-۵-۲- روش ساخت در خشکی
الف) عملیات خاکی
ب) حفاری محل شمعها
ج) آرماتورگذاری شمع
د) بتن ریزی شمعها
ه) قالب بندی ستون
و) آرماتورگذاری و بتن ریزی ستون
ز) اجرای تیر کلاهک و عرشه
ح) اجرای راههای دسترسی و آبگیری اسکله
۳-۱- مقدمه
۳-۲- پارامترهای مهم طراحی
۳-۲-۱- ابعاد و ظرفیت کشتی ها
۳-۲-۲- نوع تخلیه و بارگیری
۳-۲-۳- ظرفیت بندر
۳-۲-۴- موج طرح
۳-۲-۵- عمق لایروبی حوضچه و کانال دسترسی
۳-۲-۶- طول اسکله
۳-۲-۹- ارتفاع اسکله
۳-۳- بارگذاری اسکله های شمع و عرشه
۳-۳-۱- بار مرده
۳-۳-۲- بار زنده
ب) وزن کالاهای انباشته شده بر روی سازه
ج) نیروهای وارد بر سازه در خلال استفاده از آن
ج-۱) نیروی ناشی از پهلوگیری کشتی
ج-۱-۱) انرژی پهلوگیری
ج-۱-۲) سرعت برخورد کشتی
ج-۱-۳) فاکتور خروج از مرکزیت
انواع درجه های آزادی برای یک جسم شناور
ج-۱-۴) فاکتور جرم مجازی
ج-۲) نیروی ناشی از مهاربندی کشتی
د) سربار ناشی از تغییرات سطح آب
۳-۳-۳- نیروی ناشی از تغییر شکل
۳-۳-۴- نیروهای ناشی از عوامل طبیعی
الف) نیروی ناشی از امواج
۵-۱- مقدمه
۵-۲- ارزیابی عوامل موثر بر طراحی
۱- بار زنده گسترده:
۲- بار زنده متمرکز:
۳- بار وسایل متحرکم بر اسکله:
۴- نیروهای وارد بر بولارد:
۵- نیروهای حاصل از پهلوگیری:
۶- عوامل محیطی:
۵-۳- ارزیابی رفتار عمومی اسکله های شناور تحت بارگذاری مختلف
۱- بار گسترده زنده به صورت کامل بر یک پانتون
۲- بار گسترده زنده بر نیمی از سطح پانتون
۳- بار گسترده زنده بر ربع سطح پانتون
۴- بار متمرکز
۵- وسایل نقلیه متحرک و جرثقیل
۶- نیروی بولارد
۵-۴- نحوه ارزیابی عملکرد اسکله های شناور در بارگذاری ترکیبی
۵-۵- نتیجه گیری نهایی در مورد مدول مناسب
۵-۵-۱- اسکله تیپ اول (مسافری)
الف) عرض ۳ متر
ب) عرض ۴ متر
ج) عرض۵ متر
۵-۵-۲- اسکله تیپ دوم (باربری سبک)
الف) عرض ۵ متر
ب) عرض ۶ متر
ج) عرض ۸ متر
۵-۵-۳- اسکله تیپ سوم (باربری نیمه سنگین)
الف) عرض ۶ متر
ب) عرض ۷ متر
ج) عرض ۸ متر
جدول ۵-۱: طول پیشنهادی پانتونها برای هر تیپ اسکله
۵-۵-۴- تعیین ارتفاع مناسب برای هر مدول
جدول ۵-۲: ارتفاع پانتونها در تیپهای مختلف
۵-۶- نتیجه گیری کلی
۲-۳-۱- شمعهای چوبی
۲-۳-۲- شمع بتنی لوله ای و توپر



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی