نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی

ماشین ابزارتیزکنی یونیورسال

هر چند که انواع متنوعی از ماشینهای سنگ تیزکنی مخصوص، برای تیز کردن ابزارهای خاص وجود دارد، ولی غالباً در کارگاهها برای تیز کردن انواع ابزارهای برشی، از ماشینهای ابزار تیزکنی یونیورسال (Universal cutter and tool grinder) استفاده می شود. این ماشینها برای تیز کردن انواع تیغه فرزها، برقوها (Reamers) و قلاویزها (Taps) مناسب هتسند، ولی گاهی اوقات می توان از آنها برای عملیات سنگ زنی گردسایی داخلی و خارجی (استوانه ای و مخروطی) و حتی سنگ زنی تخت نیز استفاده نمود. البته قاعدتاً نبای از ماشینهای ابزار تیزکنی، برای اینگونه عملیات استفاده کرد، مگر اینکه ماشین مناسب دیگری در دسترس نباشد.

ساختمان ماشین های ابزار تیزکنی یونیورسال

پایه (Bass) این ماشینها، یک قطعه بزرگ، سنگین و شبیه جعبه است که معمولاً از چدن ساخته می شود. در سطح بالای پایه، کشوییهایی (Ways) برای قرارگیری و حرکت زین (Saddle) ماشینکاری شده است. با توجه به وجود انواع غبارهای مواد ساینده در این نوع ماشینها ابزار، کشوییها و دیگر سطوح لغزشی ماشین، سختکاری شده و در برابر نفوذ این غبارها محافظت می شوند تا دقت عملکرد ماشین در مدت زمان طولانی حفظ گردد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی