نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی
رابطه بین استقرار مدیریت دانش در بیمارستان

قیمت:550000ریال

موضوع :

رابطه بین استقرار مدیریت دانش در بیمارستان با رضایت مراجعه کنندگان به بیمارستان

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش )

بیان مساله:
امروزه چالش اصلی سازمان ها درک مدیریت دانش و چگونگی پیاده سازی آن است. بزرگترین هدف سازمان ها تعریف یک سیستم مدیریت دانش مناسب و اداره آن به یک روش موفق در جهت اهداف استراتژیک سازمان است. استقرار مدیریت دانش فرصت مناسبی را برای بهسازی در عملکرد کارکنان و مزیت رقابتی در اختیار سازمان ها قرار می دهد. سازمان های امروزی پایه های مزیت رقابتی پایدار خود را بر دارایی های ناملموس و سرمایه های فکری و دانشی خود بنا نهاده اند. بنابراین یکی از مهم ترین و حیاتی ترین منابعی است که سازمان می تواند در مدیریت راهبردی خود از مزیت های آن بهره مند شوند و در حال حاضر این سرمایه سازمانی بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت شناخته شده است.
بخش بهداشت و درمان به عنوان سازمانی که نیازمند کارکنان ماهر و با دانش است، به علت ارتباط با سلامت جامعه، نیازمند استفاده از روشهایی کارآ در ارائه خدمات جهت بهبود کیفیت، کاهش هزینه‌های بهداشتی و رفع به موقع نیازهای مراجعین است که تنها در سایه استفاده از روشهای نوین مدیریت اطلاعات و تخصیص زمان مناسب به امر مدیریت دانش امکانپذیر است(میرغفوری،2010). عدم رضایت از خدمات بهداشتی درمانی عواقب نامطلوبی را بدنبال دارد. ناخرسندی مردم منجر به قطع ارتباط آنان با نظام بهداشتی و یا حداقل عدم مشارکت آنان در ارائه خدمات می شود. به علاوه ناخوشایندی مردم منجر به احساس عدم کفایت و ناخوشنودی پرسنل و به تبع آن کاهش کارآیی نظام بهداشتی می گردد. و بالاخره آنکه رضایت، یکی از وجوه سلامتی فرد است و درصورت عدم توجه به رضایت مردم، نظام بهداشتـی بر خلاف رسالت خود که پاسخ به نیاز مردم برای سلامتی است، عمل کرده است(ابوالحسنی،1375).
در سازمان های بهداشتی و درمانی مشابه سازمانهای دیگر، دانش زیادی در ورای فرایندها تولید می‌شود. تفاوت هایی نیز بین سازمان های بهداشتی و درمانی با سایر سازمان ها وجود دارد. یکی از این وجوه اختلاف، داشتن اهدافی علاوه بر سازمان های دیگر یعنی ارتقای محافظت از بیمار و کاهش خطاهای پزشکی است. تفاوت دیگر، استفاده فزاینده از فناوری های پیشرفته در خدمات بهداشتی است که به کارگیری کارکنان آموزش دیده و متخصص را ضروری می‌سازد. از طرف دیگر لزوم انجام کارها به صورت گروهی و حول محور بیمار، به اشتراک هر چه بیشتر دانش و سازمان دهی و مدیریت آن در این سازمانها اهمیت به‌سزایی می بخشد( پیری،آصف زاده،2006). کدگذاری بالینی نیز یکی دیگر از کاربرد های مهم مدیریت دانش درسازمان های بهداشتی است. (کرامتی،پیری،2007)


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی