نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

نیک بلاگ

مجله اینترنتی با طعم متفاوت

آخرین نظرات
  • ۴ فروردين ۹۴، ۱۲:۴۷ - سیدمجتبی حسینی
    مرسی
۱۷ تیر ۹۳ ، ۰۹:۳۳

نماز اول وقت و تاثیرات آن

چکیده
در این نوشتار سعی شده نماز اول وقت و تاثیرات آن مورد بررسی قرار گیرد. نماز اول وقت دارای آثار و برکات وصف ناپذیری است که نمازگزار، اجر و پاداش ویژه، از ذات اقدس الهی دریافت می کند. همچنین نماز اول وقت، از فضیلت و اهمیت خاصی برخوردار می باشد که پیامبر(ص) و ائمه معصومین (علیهم السلام) در احادیث بسیاری به این مسئله اشاره داشته اند. کسی که با نماز انس گرفته، سعی می کند با برنامه ریزی و مدیریت زمان نماز را در وقت خویش بر پا دارد.
مقدمه
نماز، پرواز در بی نهایت و رسیدن به کمال است. نماز، عشق به الله و پیمان با خداست. نماز، دوری از تکبر است. نماز، نشانه حکومت صالحان و به منزله پرچم و نشانه شریعت محمدی (ص) است؛ چون نماز سیمای مکتب است. بیائیم تمام کارهای خودمان را تابع نماز کنیم و بهترین اوقات را برای نماز قرار دهیم. به نماز نگوئید کار دارم، به کار بگوئید وقت نماز است. عبادتی با بصیرت و با تفکر که موجب قرب به خدای سبحان می باشد به جای آورید. چون نخستین چیزی که از بنده سوال می شود نماز است. بیائیم همه باهم تصمیم بگیریم که نماز را اول وقت بخوانیم و برای اقامه نماز تلاش کنیم و نماز را از غربت در بیاوریم تا در قیامت گرفتار غربت نشویم و روح مقدس أئمه إطهار(ع) به ویژه قلب نورانی امام زمان (عج) را از خودمان راضی و خشنود سازیم. إنشاءالله.
جمیع پیامبران و ائمه إطهار(ع) نمازهای خود را در اول وقت می خواندند وآن را بر هر چیزی مقدم می داشتند و در هیچ شرائطی هر چند سخت و دشوار چون جنگ های خونین و در میان رگبار نیزه و شمشیرها و بدون مهلت و امان از سوی دشمن حتی یک لحظه هم از نماز در اول وقت هم صرف نظر نکردند و در همه جا حاضر شدند تا خود را فدای نماز اول وقت کنند آثار و برکات نماز اول وقت بسیار است. از آثار مهم آن رضای حضرت حق تعالی است که یکی از جاهای مطمئن آن، در نماز اول وقت است. سزاوار است انسان در تحصیل رضای خداوند، همه چیز خود را فدای آن سازد؛ چرا که از لحاظ ارزش و اهمیت هیچ چیز با آن برابری نمی کند.
امید است خدای رئوف و مهربان با الطاف بیکرانش بپذیرد و به شما خوانندگان محترم و این حقیر توفیق علم و عمل عنایت فرماید.


نظرات  (۱)

من میخوام یه وبلاگ شبیه این درست کنم باید چیکار کنم ؟

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی